DPF Filter – Za i protiv


8 razloga zbog kojih je DPF filter potreban vašem automobilu


Preporučujemo vam da pogledate ovaj kratki video kako
biste na najlakši način shvatili kako funkcioniše DPF
filter.
Za detaljniji prikaz pogledajte ovu stranicu.

DPF filter se retko pokvari ali ga treba redovno održavati. Čišćenje ili promena DPF filtera je za naše uslove prilično skup poduhvat, pa se vlasnici vozila ponekada odluče da ga uklone. Da bismo našim klijentima pružili punu informaciju o nameni DPF filtera i posledicama njegovog uklanjanja, pripremili smo ovu kratku informaciju.

Postoji nekoliko načina kako da neispravni DPF filter isključite iz upotrebe na vozilu. U većini slučajeva se podrazumeva da filter treba fizički ukloniti. Takvim postupkom trenutno razrešavate deo problema, ali istovremeno stvarate potencijalnu mogućnost za daleko veći broj novih problema, koji mogu u krajnjem slučaju trajno oštetiti vaš auto.

 

DOBRO RAZMISLITE PRE NEGO ŠTO ODLUČITE DA UKLONITE DPF FILTER!

DPF FILTER JE POTREBAN VAŠEM AUTOMOBILU!

 

8 razloga zbog kojih je DPF filter potreban vašem automobilu

Čemu služi DPF filter? Funkcija DPF filtera je da spreči da čvrste čestice iz izduvnih gasova dospeju u atmosferu. Ove čestice su najveći zagađivač vazduha, pa su sve razvijene zemlje uvele stroge norme da bi smanjile njihovo ispuštanje u atmosferu.

Uklanjanjem filtera gubite svaku EURO normu.  Bez obzira što ste kupili auto najnovije generacije, ako uništite DPF filter, prilikom bilo kog testiranja vaš auto će biti tretiran kao vozilo koje ne poseduje EURO normu, a to su vozila proizvedena pre jula 1992 godine.

Zabranjeno je upravljati i trgovati automobilima koji nemaju DPF fiter u zemljama EU. Prema postojećim pravilima Evropske Unije nemoguće je registrovati auto kome je fizički uništen DPF filter.  Jedna od mera zaštite je i zabrana trgovine ovakvim automobilima.

Zabranjeno je u Srbiji koristiti vozilo bez DPF filtera za obavljanje TAXI delatnosti.

Očekuje se da će uskoro naši propisi o izduvnim gasovima biti prilagođeni zakonima Evropske unije. To znači da ćete, ako želite da vozite vozilo starije generacije, morati skuplje da platite registraciju. Nova vozila koja poseduju DPF filter neće moći da se registruju ako filter nije u funkciji.

Uništavanje filtera nije dobro jer morate da promenite i softver na vašem vozilu. Ako deinstalirate DPF filter sa vašeg vozila, morate da promenite i celokupan sftver koji kontroliše rad motora na vozilu.To znači da se u računar vašeg automobila instalira softver za automobile koji u svom sastavu nemaju filter tvrdih čestica, a takvi automobili prestali su da se proizvode 2008. Godine.  To bi bilo kao da kupite kolor televizor da biste gledali samo crno-belu sliku.

Kada jednom uništite filter „nema nazad“. Ako se vaš DPF filter regeneriše i vrati na vozilo a vi niste zadovoljni rezultatima čišćenja, procedura se može ponavljati u nedogled do trenutka kada ćete biti zadovojlni urađenim. Međutim, kada jednom uklonite filter i nakon toga niste zadovoljni učinjenim, jedino što vam ostaje je da kupite novi filter. Vlasnici vozila po svaku cenu treba da izbegnu takav scenario, jer je cena novog filtera veoma visoka.

Zašto su uvedeni DPF filteri u razvijenim zemljama? Već početkom osamdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Državama uveden je propis da većina radnih mašina mora posedovati filter tvrdih čestica. Pre toga je uočeno da čestice čađi koje nastaju kao produkt sagorevanja dizel motora imaju veoma štetan uticaj po životnu sredinu čoveka. Istraživanjem je utvrđeno da je grafitna struktura čađi veoma opasna po čoveka. Veličina čestice od svega 1 do 5µm može pogubno uticati na organe za disanje. Postavljene su norme koje propisuju da koncentracija čađi u vazduhu veća od 5 nanograma/m3 predstavlja zonu industrijskog zagađenja vazduha, a u slučajevima da je koncentracija veća od 50 nanograma/m3 smatra se  katastrofična po vazduh. Pošto su motorna vozila jedan od najvećih zagađivača životne sredime, uvedene su norme na osnovu kojih je propisano koliko jedno vozilo sme da ispusti čađi u atmosferu. Iz godine u godinu ove norme se pooštravaju. Tako je Evropska Unija uvela propise o dozvoljenoj emisiji određenih čestica za većinu tipova motornih vozila uključujući automobile, kamione, traktore, vozove, slične mašine i barže, ali ova ograničenja ne važe za brodove na moru i avione.